یا من عَطائُهُ شریف

 

 

 

 

سلااااام

 

این عکس اون ردیاب مطالعه که گفته بودم ان شاءالله میذارم....

نمیدونم چرا انقدر کیفیت رنگ ها رو بد نشون میده. یه سری رنگ ها اصلا معلوم نیستن. ولی خب میتونم رو همین توضیح بدم براتون.

 

+تو صفحه سمت چپ، لیست 10 تا کتاب رو نوشتم که باید بخونم

کنارش یه راهنمای رنگی داریم. هر موضوع رو با یه رنگ مشخص کردم. مثلا رنگ زرد برای رمان های لئو تولستوی هست ( که گفتم این مدت مشغول خوندنشم)

یا رنگ نارنجی برای کتاب هایی با موضوع روانشناسی یا رشد فردی.

بعد کنار هر کدوم از اسم کتابایی که نوشته بودم، با رنگشون، موضوعشون رو مشخص کردم. من از 10 تا کتاب انتخابیم، 5 تاش برا لئو تولستویه. پس 5 تاش کنارش با رنگ زرد علامت گذاشتم...

 

 

+صفحه سمت راست:

یه ستون عمودی کشیدم و تاریخ هر روز از اون یک ماه چالشم رو روش مشخص کردم. ( چالش من از 22 اردیبهشت شروع شده و تا 20 خرداد ادامه داره )

و خط افقی، تعداد صفحات رو مشخص میکنه. پایین هر خط رو 10 تا 10 تا جدا کردم.

 

 

هر روز، هرچقدر کتاب بخونم، ستون رو تا همون قسمت، رنگ میکنم. با چه رنگی؟ با همون راهنمای رنگی که تو صفحه سمت چپ نوشته بودم...

 

من این کار رو از پیج « نردیشمی» یاد گرفتم. اگر واضح توضیح ندادم، تو پیجش آموزش ردیاب مطالعه رو ببینید. چون فیلمه بهتر توضیح داده شده.

 

 

+گفته بودم خیلی انگیزه ام رو نسبت به کار و درس و .... از دست دادم. اینو به یکی از دوستامم گفته بودم. امروز گشته بود برام پست هایی پیدا کرده بود که میگفت چی کار کنیم تا تنبلی نکنیم یا راهکار هایی داده بود برای اینکه بلند شیم کارامون و انجام بدیم.

یکیش این بود که اگر کاری رو خیلی داری پشت گوش میندازی، تا 5 بشمر و بدون اینکه بهش فکر کنی برو انجامش بده.

بعد من این پست و دیدم.

تا 5 شمردم و نشستم پای پیاده کردن صوت جلسه قبل زبان که غایب بودم .

میخواستم یک ساعت اول و تطبیق بدم و خیلی به خودم سخت نگیرم. ولی دیگه دلم نیومد نصفه بذارمش بعد بره تو لیست کارهای نیمه انجام شده. دیگه به زوووور خودم نگه داشتم و دو سااااعت رو تطبیق دادم.

و فکر میکنید چی؟

استاد یه دو ساعتی دیگه هم جلسه جبرانی گذاشته بود. وای...واااای. قشنگ ستمه.

دیگه اونو بی خیال شدم.

این جبرانی ها مجازی برگزار شدن. بعد استاده تو کلاس حضوری میرسه نصف صفحه درس بده.  بس که بچه ها سوال میپرسن. تو مجازی قشنگ حدود دو صفحه هر جلسه درس میده. ( دو صفحه زبان پر از اصطلاحات تخصصی و توضیحات فلسفی! )

و خسدمه

و  انصافا حوصله کلاس فردا رو ندارم ( خدا رو شکر کلا تا 12 عه. پس فردا تا حدود 4 کلاس دارم. تازه اگه استادش تا 4 و نیم نگهمون نداره.)

تازه دیر رفتم سایت رزرو غذا، و برای فردا غذا هم نتونستم رزرو کنم. پس، فردا غذا هم ندارم و خودم باید ببرم.

ولی با همه اینا ، کنچانا... ما دووم میاریم ....

 

 

+کتاب « کلاف سردرگم» برام شده مثل جایزه. اون 34 صفحه مقرری رو میخونم بدو بدو میرم سراغ کلاف. بسکه قلم ال ام مونتگمری قشنگه.)

 

 

علی علی