یا نور کل نور

 

امسال تو برنامه ریزی سالانه ام، تعداد کتاب مشخص نکردم. میخواستم اینبار صفحات مشخص کنم. البته که تعداد رو هم تو جمع بندی پایانی ام مینویسم ان شاءالله. ولی حس میکنم معیار تعداد صفحات شاید یکم بیشتر مهم باشه. نه که لزوما کتاب هایی که صفحاتشون بیشتره باکیفیت تر باشن. ولی این شیوه به هرحال از شیوه چند سال اخیرم متفاوته و میتونم امتحانش کنم.

 

تو زمینه کتاب خوانی تصمیم دارم یه کار دیگه هم بکنم.

چند حیطه مطالعه مشخص کنم و تا پایان سال از هرکدوم اون تعدادی که با توجه به روحیه و توان خودم فکر میکنم میتونم بخونم، برنامه بچینم که در طول سال در حیطه های مختلف مطالعه کرده باشم.

مثلا من دقت کردم که درمورد علوم طبیعی( زیست و...) یا ریاضی، بعد از مدرسه دیگه هیچ مطالعه ای نکردم. و خب ریاضی اونموقع از دروس مورد علاقه من بود. و حس میکنم توی باز شدن ذهن موثره. یا زیست رو دوست دارم. ولی هیچی دیگه درموردش نخوندم. خوبه اگر از هرکدوم حداقل یدونه کتاب بذارم تو برنامه

 

و عالیه اگر تو کل امسال، مطالعات تخصصی فلسفی مو ببرم بالاتر. به نظرم خیلی درست نیست که من ارشد فلسفه بخونم ولی مطالعات در اون زمینه نداشته باشم. انگار سواد آدم صرفا با کلاس های آکادمیک بالا نمیره. و باید این شیوه کمکی رو در کنارش داشته باشم.

 

 

دیگه؟

آها. دوست دارم در مورد سبک زندگی ائمه بیشتر مطالعه کنم.

 

آها آها...یه چیز دیگه!

دوست دارم یکم رو خودم کار کنم امسال صرفا کتاب نخونم. به حیطه مطالعه مقاله به خاطر علاقه و کنجکاوی هم ورود کنم! من تا الان مقاله ها رو برای تحقیق ها و مقاله های خودم ، تیکه ای مطالعه میکردم ( یعنی قسمت های مربوط به پژوهش های خودمو میخوندم) حالا اگر تو کل امسال بتونم فقط دو تا دونه مقاله رو به خاطر علاقه بخونم هم راضی ام واقعا

البته دوباره تاکید میکنم رو این موضوع که من باتوجه به توان و علاقه خودم دارم برنامه میچینم. منی که تا حالا مقاله دیگران و به خاطر کنجکاوی به طور کامل نخوندم، اگر یهو بگم امسال 10 تا میخونم خب معلومه بهش نمیرسم! :))

 

+البته همین برنامه ها که گفتم رو هم مطمئن نیستم که بهش برسم :)) ولی خب ایده های قشنگی ان :))

 

+ البته که لذت خوندن کتاب هایی که بهشون علاقه دارم رو از خودم نخواهم گرفت و همچنان کنار برنامه هام، داستان نوجوان و رمان های مورد علاقه ام رو هم خواهم خوند ان شاءالله.

 

 

+فعلا که تا اینجای سال یدونه کتاب نوجوان تموم کردم. امسال اصلا سرم خیلی شلوغ بود. پس « کنچانا» گویان میریم سراغ ادامه کارها تو اردیبهشت. :))

 

 

+شما هم بیاید یه چند تا کار جدید درمورد مطالعه هاتون بکنید. یا اگر انجام دادین ( یابرنامه ریزی اش رو کردین) بگید چه کارهایی امسال میخواید بکنید؟