یا من هو یبقی و یفنی کل شیء

ای آنکه تنها او باقیست و بقیه همه فانی اند

 

 

کل کتابهایی که آبان 98 خوندم رو دوست داشتم ازین عکس ها بگیرم که میذارنشون روی هم و عکس هنری میگیرن

و بعله! من معمولا نمیتونم واسه یک ماه این کارو بکنم! چون همیشه نصف ( یا حتی بیشتر از نصف) کتابایی که میخونم رو یا مجازی خوندم یا از کتابخونه گرفتم یا از دیگران

حالا دیگران اگر خانواده و دوستانم باشن که ازشون اجازه میگیرم اگر کاری نداشته باشن با کتابشون نگه میدارم برا عکس! اما خب اون کتابخونه و مجازی و که نمیتونم همچین کنم!

 

 

  • خاکسپاری ماهی قرمزها
  • اُلی و اُکان
  • جین ایر
  • توتوچان دخترکی آن سوی پنجره
  • کلاه رئیس جمهور
  • دنیای سوفی

 

اینها رو آبان خوندم :))

جین ایر و کلاه رئیس جمهور رو بیشتر از بقیه دوست داشتم.

 

 

در حالِ حاضر دارم میخونم:

 

  • تولستوی و مبل بنفش
  • چرکنویس

 

بعله! دومی رو دارم میشنوم البته :)) یه کتاب از طاقچه خریدم تازگی: لبخند با یک مغز اضافه

نمیدونم کِی شروعش کنم...

احتمال داره همزمان با این دوتا که الان میخونم، " آغازی بر یک پایان" شهید آوینی رو هم شروع کنم. فعلا معلوم نیست :)

 

 

دسته بندی دوست دارم چقدر .

 

ادامه مطلب در مورد دنیای سوفی مینویسم

 

 

دنیای سوفی نوشته ی یاستین گوردر هستش. من با ترجمه آقای مهرداد بازیاری و نشر هرمس خوندمش و از ترجمه راضی بودم

جالب بود. مثل تاریخچه فلسفه میموند. از زمان اولین فیلسوف ها تا حالا و اگزیستانسیالیست ها و مارکسیست ها

حقیقتش اگه فقط نوشته های آلبرتو کنوکس بود و داستانِ سوفی و هیلده و باباش رو وارد داستان نمیکرد و آخرش رو انقد خراب نمیکرد، بیشتر دوست میداشتمش

شخصیت سوفی رو هم دوست نداشتم.

اما آشنایی با سقراط، افلاطون، ارسطو، مارکس، فروید و ... برام لذت بخش بود.

کتاب 627 صفحه است.

فکر میکنم نمایشگاه پارسال خواهر جان حدود 50 یا 60 تومن خریدش. من هم کتاب خواهرم رو خوندم. 

اما اگر میخواید اینها رو یادتون بمونه یا خود کتاب رو بخرید یا برای خودتون از هر کدوم از فیلسوف ها یه خلاصه کوتاه بنویسید.

 

همین :)