یا من عَفوه فضل

 

1 شیرینی ساق عروس مربایی، مزه همان شیرینی مربایی های قدیمی را میدهد. اصلا به خوشمزگی ساق عروس با آن خامه سفید وسطش نیست. انگار آن خوشمزگی، مخصوص عروسی ها باشد...

.

2 حافظ خوانی را چند روز است شروع کردم.

روزی یک غزل... کوتاه است. شعرخوانی را تقویت میکند. اما اینطور نیست که بگویم آن غزل را کامل میفهمم. بهتر از کاری نکردن است.

 بیتی از غزل امروز که دوستش داشتم این بود:

آتش فکند در دل مرغان نسیم باغ

زان داغ سر به مهر که بر جان لاله بود

.

3 پتوسم جوانه تازه زده...

تو هم در وجود من جوانه میزنی. یاد بهار می افتم...با اینکه در آستانه ی پاییز قدم گذاشته ایم.

.

4 دیشب، همانطور که خیابان ها را قدم رو متر میکردیم، رسیدیم جلوی گل فروشی. گفتی:" به مناسبت 9 ربیع برات میخوام گل بخرم."

بعد هم یک گل صورتی ملیح انتخاب کردم. آقای گل فروش گفت این گل ها تزئین ندارند ها!

تو گفتی :" آن کارت تقدیم را میشود بدهید؟"

بعد آقای گل فروش، گلمان را توی طلق شفاف پیچید و ربان سفید زد و کارت را به آن چسباند. انگار از ذوق توی چشم هامان، دلش نیامده بود بی هیچ تزئینی بگذارد برویم :))

5 زندگی نه بی فراز است و نه بی فرود. هر بار گردونه حس و حال درست کردم، دوباره برایم اثبات شد...

.

6 دیشب برای اینکه یک ماهی تابه پیاز، همه سوخت و سیاه شد حسابی عصبانی شدم. بعد هم نشستم به گریه کردن...

آدم گاهی برای چه چیزهایی گریه اش میگیرد! :))

.

علی علی