زندگیِ دور و بر ما

کلبه جدید "پاییز و بهار"

۲ مطلب در آذر ۱۴۰۱ ثبت شده است

استارت آپ + خانه ای روی برکه

یا منور

 

 

سلام ...

 

بریم برای معرفی یدونه فیلم ویدونه سریالی که این مدت تمومشون کردم.

 

 

سریال: استارتاپ

 

16 قسمت.

از سریال های کره ای

کارگردان اوه چونگ هوان

و از سریالاییه که نتفلیکس پخش کرده.

 

ماجرا، تو اسم سریال مشخصه! بله! ما قراره در مورد استارت آپ ها یه سریال ببینیم.

کسب و کار های نوپایی که با هزار امید و آرزو شروع میشن، با دست انداز ها و شکست هایی رو به رو میشن، میجنگن و تلاش میکنن بزرگ و بزرگ تر بشن.

 

از نظر بُعد رمانتیک داستان: منو درگیر نکرد رابطه بین زوج اصلی. در حدی که رسیدن یا نرسیدنشون به هم برای من فرقی نداشت. ولی هان جی پیونگ و مادربزرگ ، که رابطه عاطفی شون مثل یه مادربزرگ و نوه بود طبیعتا، انقدددر تونست رو من تاثیر بذاره که دو سه بار به خاطرش گریه کردم.

 

 

از نظر معرفی شغلی استات آپ ها و مسیری که طی میکنن: جالب و انگیزه بخش بود. همین انگیزه بخش بودن یه سریال میتونه منو ترغیب کنه بهش اجازه دفاع بدم. و خب این سریال تونست از خودش به خوبی دفاع کنه.

 

معرفی میشه؟

بله. به خاطر هان جی پیونگ و مادربزرگ خفن داستان - به خاطر انگیزه ای که از دیدن تلاش گروهیشون میگیرید :))

 

برای من دیدنش البته طول کشید. که به خاطر کم شدن میلم به دیدن فیلمه. ممکنه شا خیلی زود تمومش کنید.

 

فیلم: خانه ای روی برکه

 

 

محصول سال 2006

کارگردان : آلخاندرو اگرستی

105 دقیقه

 

داستان فیلم اینه که کیت، خونه اش رو میخواد عوض کنه. برای صاحبخونه بعدی که میخواد به این خونه بیاد یه نامه مینویسه با این مضمون که من خونه جدیدم آدرسش اینه. اگه برام نامه ای اومد لطف کن برام بفرست.

ولی؟

نامه ای که نوشته توسط مردی که دو سال قبل تو همین خونه زندگی میکرده خونده میشه و جوابش رو تو همون صندوق پست میذاره.

مشخص میشه این دو نفر با دو سال فاصله زمانی میتونن از طریق این صندوق پست، نامه نگاری کنن...

این کلیت داستان.

 

نظر من: بازی هاشون رو دوست داشتم. ایده داستان جالب بود. با اینکه انقدر قدیمی بود حسی که میداد در این حدددد قدیمی نبود :)) من با سانسور از آپارات دیدم ولی جوری نبود که داستان رو متوجه نشم. حدس زدم صحنه هاش زیاد نبوده باشه. یا اگرم داشته اونقدر تو متن داستان دخیل نبوده که با حذف اون تیکه،متوجه نشیم چی به چیه :))

 

توصیه میشه؟

برای وقت گذرونی خوبه. اگر ایده های اینجوری فراواقعی طور براتون جالبه، از این لحاظ هم دوستش خواهید داشت.

 

۲ نظر موافقین ۵ مخالفین ۰
پاییز

گذر از اندوه

یا سریع الحساب

 

 

سلام...

 

امروز همسر یکی از دوستان ، تصادف کردن و فوت شدن. خیلی خیلی نارحت شدم و تصمیم گرفتم در مورد موضوعی که بعد از این جور حوادث ناگوار منو درگیر میکنه حرف بزنم.

 

+ بعد همچین اتفاق هایی، معمولا اولین چیزی که به ذهن من میرسه اینه که « بازمانده ها یا کسانی که این فرد براشون عزیز بوده، الان چه حس و حالی دارن؟ » برای حالشون نگران میشم و بهشون تا مدتها فکر میکنم...

به اینکه چقدر طول میکشه که مدت زمان گذر از اندوه شون سپری بشه و به زندگی عادی برگردن؟

به شرایطی که الان توش واقع شدن، به تغییراتی که زندگیشون بعد از این قضیه ناگزیر میکنه حتی گاها به گریه ها و حال بدشون... به خاطراتی که با اون فردی که فوت شده داشتن هم فکر میکنم...

 

چندی پیش یکی از دوستان که تقریبا همسن و سال خودمون بود ( فکر میکنم دو سال از من کوچیک تر بود) توی یه تصادف، همراه پدر و مادرش فوت شد...

این دوست ما، یه دوست صمیمی داشت... قبل ها که من اینها رو بیشتر میدیدم به سبب رفت و آمدی که همگی ب یه جایی داشتیم و بارها باهاشون اردو رفته بودم و اینها، همیشه نوع برخورد هاشون باهم توجه منو جلب میکرد و کلا دوست های جذابی بودن برام...

از نوع خندیدنشون باهم گرفته تا سلفی هایی که باهم میگرفتن و...

من کلا دیدن دوست های صمیمی برام عزیزه. همین که حس میکنم خاطرات خوبی دارن میسازن و سعی میکنن برای هم پناه باشن منو جذب میکنه و خیلی نامحسوس، به حرکات ریز و جزئیات برخوردی شون نگاه میکنم. 

حتی تو دوستی های صمیمی خودم هم، جزئیات برام خیلی عزیزه.

بعد این بنده خدا که فوت شد، از اون روز کمتر روزی رو یادم میاد که به نوعی یاد این دو نفر نکرده باشم و نگران دوست دوم نشده باشم!!

 

کاش میشد وقتی افراد داغدیده میشن، بعد که حالشون خوب تر شد و از کوه اندوه به یک شکلی سعی کردن پایین بیان و کم کم تونستن لبخند بزنن و دائم خاطرات مشترکشون داغی بر زخم هاشون نباشه، به منم نوتیف میومد که انقد نگرانشون نباشم....

 

 

 

مراقب خودتون باشید...

 

لحظاتتون پر ازیاد خدا... علی علی

 

پی نوشت: لطف کنید برای عزیزانی که فوت شدن، فاتحه بخونید. ممنون

 

۱ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰
پاییز